Business Casual – bardziej swobodny, ale nadal profesjonalny wygląd

bc1aBusiness Casual (biznesowy swobodny) – “a more casual, but still professional look” (bardziej swobodny, ale nadal profesjonalny wygląd). To styl pośredni między business formal (professional) a casual, wzbogacony modnymi elementami. Co go charakteryzuje?
– eleganckie topy, koszule i sweterki, same lub w zestawie, w komplecie do prostych spodni i spódnic
– ubrania – nieprześwitujace, bielizna niewidoczna/ nieodznaczająca się spod ubrań
– bluzki dopasowane, ale nie obcisłe (obcisłe wyglądają jakbyś ostatnio przytyła i nie zdążyła kupić właściwego rozmiaru…); bluzki zasłaniające ramiona i pachy; z niewielkim dekoltem – tzn. takim, że gdy pochylam się, to osoba z naprzeciwka nie zobaczy mojej bielizny
– długość spódnicy – najkrótsza to dwa palce przed kolano
– dyskretne sukienki i żakiety w stonowanych kolorach
– modne dodatki (najlepiej jeden element): apaszka, biżuteria np. bransoletka
– rajstopy
– obuwie – zakryte palcebc2a
Nie musimy zakładać garnituru (spodni lub spódnicy i żakietu z tego samego materiału), ale jeansy, legginsy, szorty i T-shirty nadal na ‘nie’, gdyż są zbyt casual (swobodne). Dla Panów: nadal koszula, ale może być ze sweterkiem zamiast marynarki.

Ten styl ubioru jest elegancki – wyraża szacunek dla rozmówcy, ale i na tyle swobodny, by nie stwarzał bariery dystansu i formalizmu, jak przy stylu business professional. Ważne jest to, by zwrócić uwagę na to, co dzieje się z ubraniami, gdy pracując pochylam się, siadam, poruszam się, podnoszę rękę, zapisuję coś na flipcharcie… Chodzi o to, by np. jeśli prowadzę szkolenie, to uczestnicy zwracali uwagę na to, co mówię, a nie na efekty czy defekty w stroju.

Częstym błędem jest źle dobrana koszula zapinana na guziki – pochylam się, a osoba siedząca obok może dojrzeć bieliznę widoczną pomiędzy zapięciami. Gdy spódnica jest zbyt krótka, to zdarza się zapomnieć o tym fakcie angażując się w tłumaczenie czegoś i wtedy rozmówca siedzący naprzeciwko nie wie, gdzie podziać wzrok. Zwróć uwagę na spodnie – jeśli pochylasz się czy kucasz, to co widać z tyłu? (uwaga na biodrówki). Nie zakładaj do pracy białej koszuli i czarnej bądź neonowej bielizny – to przykuwa uwagę i rozprasza rozmówcę. Innymi rozpraszaczami są prześwity czy dźwięcząca, kokieteryjna biżuteria typu bollywood.

Jeśli chcemy być postrzegane w pracy, na uczelni jako profesjonalne, to zadbajmy o to, by nasz strój mówił o profesjonaliźmie zawodowym i nie rozpraszał rozmówców.

Ten styl ubioru, choć jest mniej formalny, jest zalecany w firmach, gdzie pracownicy mają stały kontakt z klientem. Naszym zdaniem jest to najlepsza propozycja ubioru na co dzień na uniwersytetach, w instytucjach, organizacjach, podczas szkoleń, gdzie mamy częsty kontakt z różnymi osobami jako prowadzący czy uczestnik zajęć. Jak myślicie? Załączamy kilka zdjęć (z www)

bc1

 

bc5

bc4

bc6

*Zdjęcia do artykułu zostały zaczerpnięte z internetu (odnośniki do stron po kliknięciu na zdjęcie lub poniżej).

**Artykuł ma na celu przegląd mody współczesnej.

Źródła zdjęć:

kompilacja tytułowa: 1, 2, 3