Czerwień – kolor miłości, namiętności i pasji

Czerwień jest kolorem miłości, namiętności i pasji, ale także, z uwagi na swoją intensywność – energii, dynamizmu, impulsywności, niecierpliwości, agresji, niebezpieczeństwa. 

Czysta czerwień oraz czerwony z domieszką pomarańczowego sprawia wrażenie dynamiczności. W sytuacjach formalnych czerwony ubiór może wywoływać u odbiorców wrażenie nadmiernej ekspansywności oraz skojarzenia związane z atrakcyjnością seksualną. Nadmiar czerwieni może też powodować irytację i niepokój – zarówno u noszącego, jak i odbiorcy.

Jeśli intensywną czerwień połączymy z czernią, to pogłębimy wrażenie dynamizmu, co wykorzystuje się w produktach skierowanych szczególnie do mężczyzn, np. samochodach. Kolor czerwony jest powszechnie używany w reklamie, by np. pokazać nowoczesną, dynamiczną firmę pełną pasji i zapału czy przy komunikatach reklamowych kierujących do konkretnych akcji konsumenckich, np. rabatów na produkty, ostatnie sztuki wyprzedaży itp.

Duża ilość odcieni czerwieni daje możliwość spokojniejszego niż krwista czerwień wyboru, np. barwa ciemnego czerwonego wina będzie już oddziaływała mniej intensywnie. W Polsce kolor ten jako jedna z barw narodowych jest używany przy okazji wydarzeń patriotycznych i sportowych, przy czym o ile kobiety mogą sobie pozwolić na większą ilość czerwieni w ubiorze, to mężczyźni raczej powinni postawić tylko na dodatki, takie jak krawat, czy modne ostatnio sznurowadła w tym kolorze.

Stonowane odcienie czerwieni, uważane za bardziej eleganckie, to te wpadające w kolor malinowy. Elegancję i klasę podkreśla też kolor czerwony, ale używany w subtelny sposób (w małych ilościach – w dodatkach: biżuterii, torebce, wykończeniach ubrań, obuwiu – szpilki z czerwonymi podeszwami), szczególnie w połączeniu z bielą czy szarościami. By przyciągnąć uwagę, ożywić strój wystarczy tylko jeden czerwony element np. czerwony pasek od zegarka czy czerwona szminka.

Zapraszamy do obejrzenia inspiracji czerwienią (zdjęcia zaczerpnięte z www).

czerwony_www

czerwony3www1

panowie_www

 

*Zdjęcia do artykułu zostały zaczerpnięte z internetu (odnośniki do stron po kliknięciu na zdjęcie lub poniżej kompilacji ze zdjęć).

**Artykuł ma na celu przegląd mody współczesnej.

Źródła zdjęć:

kompilacja tytułowa: 1, 2, 3, 4, 5

kompilacja I: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

kompilacja II: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

kompilacja III: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11